onsdag 4. mai 2016

Line Langmo genser - bloggergenseren

Det har blitt litt lite blogging og strikking i det siste, da vi nettopp har flytta og ikke har hatt noe nett før nå, men nå er det på plass og jeg kan endelig sette meg ned og strikke og blogge igjen.

Min kjære tante kom med en forespørsel om jeg kunne strikke en genser til henne. Jeg er ikke vond å be, så jeg sa ja med en gang. Garn ble bestilt, og plutselig var en Line Langmo genser hoppet av pinnene.

Hele genseren ble strikket i garnene Katia Ingenua og Mohair Luxe fra Lang yarns på pinne nr. 9. Det byr på utfordringer i tillegg til at det går veldig fort. Genseren var veldig enkel og grei å strikke og tok meg bare 2-3 dager å strikke ferdig.


Genseren blir strikket rundt og rundt og vrenges tilslutt så vranga blir fremsiden. Armene strikkes også rundt og rundt og vrenges tilslutt. Deretter klipper man opp i sidene for å sy inn armene. Dette er en type montering jeg ikke er så glad i, og siden garnet var så tynt, synes jeg det var vanskelig å sy med maskin for å sikre at ingen masker gikk opp. Jeg ble tilslutt fornøyd med montering og genseren, og den ble godt tatt i mot av min kjære tante.

Dette er en genser jeg godt kan strikke fler av. Og ikke nok med at den er såpass enkel og grei å strikke så ser den utrolig lekker ut!

Det ble dessverre bare noen få bilder denne gangen, da den ble sendt avgårde i en fei. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar