torsdag 26. mai 2016

Bursdagsfeiring

Den 23. mai var det faktisk 20 år siden jeg ble født! Så denne dagen vart det litt ekstra feiring og kos.

Jeg startet dagen før med å bake en kake. Jeg er veldig glad i maripankake så det vart laget sukkerbrød med krem og friske jordbær og bringebær inni. Utenpå ble det lagt et lokk med rosa marsipan og pyntet med rosa og lilla fondant. Litt rosajente kanskje? Siden lokket av marsipan ble litt forkort til kaken trikset jeg litt og laget et enkelt bånd rundt kaken. Men jeg ble veldig fornøyd med kaken tilslutt, og ikke minst smakte den utrolig godt!


Dagen min ble startet ved en liten bursdaggave på sengen da min kjære kom hjem fra jobb, han jobber nemlig nattevakt.. Jeg vart så utrolig glad for gaven for jeg fikk endelig en strikkemølle! Det har jeg ønsket meg veldig lenge og nå blir plutselig den snorstrikkingen mye lettere og morsommere.

Etter min samboer hadde fått noen timer på øyet reiste vi inn til byen hvor vi spiste en liten lunsj (frokost for samboeren min). Vi spiste deilige nachos som er noe av det beste jeg vet og til dessert var det frozen yoghurt som jeg også bare elsker! Turen gikk så videre til en blomsterbutikk hvor jeg fikk velge akkurat hva jeg måtte ønske. Han er så utrolig snill! Valget falt på en bukett med hvite og rosa gerbera, nellik og aksveronica, overraskende nok at de var rosa? (eller ikke)



Deretter gikk vi til garnbutikken, Sømsenteret, hvor jeg tilfeldigvis også jobber. Der ble det noen garnnøster til noe strikk jeg har planer om. Heldige meg. Vi gikk ikke langt før vi kom borti brodeributikken hvor de også selger Viking garn. Der ble det et par nøster til. Dette garnet var så utrolig godt! Jeg kjøpte Bambimo som er et garn med 50% bomull og 50% bambus. Spennede kombinasjon og noe jeg ikke hadde prøvd før. Dette garnet var til en teststrikk, en shorts, som jeg startet på samme dag. Shortsen heter Stripebolleshorts og er helt nydelig! Oppskriften er laget av Strikkebolla som bor på samme sted som meg, det er morsomt når man møter hverandre over Instagram. Shortsen er så utrolig søt og jeg angrer ikke på garnvalget mitt. Dette var et utrolig deilig garn. Jeg vil blogge om shortsen litt senere og etter jeg får prøvd den på ei lita snuppe.



Da vi kom hjem ble det litt pause med noe tv titting før vi spiste litt kake og koste oss maks. Middagen ble servert av min kjære og flinke han bakte pizza til meg! Resten av dagen koste vi oss i sofakroken med strikk og film.

I tillegg til å få strikkemølle fikk jeg også blant annet et par tusen til ny symaskin av min samboer og mamma og pappa. Jeg fikk også en sybok som jeg har ønsket meg veldig mye! Den heter Heilt Spesiell, sy til liten og stor. Jeg er helt forelska i plaggene i den boken så var på tide at jeg fikk den selv. Når den nye symaskinen er på plass så skal det sys. Jeg fikk noen andre ting også, men jeg skal ikke sitte her å skryte hele dagen heller.



Jeg må også nevne det at jeg fikk en deilig flaske med champagne på døra av min kjære svigermor og familien. Det var helt uventet og den ble åpnet og drukket opp senere på kvelden.

Mamma hadde også lagd en oppsats til meg av roser og pelargonia. Denne også i rosa og den kunne ikke vært vakrere. Tusen takk, mamma!

Tusen takk for alle gavene og gratulasjonene jeg fikk på min bursdag. Dere er supre!

1 kommentar:

  1. Hei. Visste ikke at du hadde blog! Så koselig, da kan jeg følge deg og alt det utrolig flotte du strikker.
    Gratulerer med vel overstått bursdag. 🌸🌸🌿
    ❤️lig hilsen Liv V. med Googlenavn oldemora. 😃

    SvarSlett