lørdag 23. april 2016

Den tøffeste strikkebuksa - enkel strikkebukse

Jeg har vært så utrolig heldig å få teststrikke en enkel strikkebukse fra de flotte jentene i IAS Knits! I løpet av mars og april har jeg spent fulgt med på de flotte plaggene jentene strikker. Selv fikk jeg lov til å teststrikke en "enkel strikkebukse" som de kaller den.


Buksa var utrolig grei å strikke. Den var enkel, lettstrikket og utrolig fin da den vart ferdig! Dette er en bukse jeg kommer til å strikke flere av. Ikke tok det lang tid å strikke den heller da jeg strikket den på under en uke. I tillegg til at buksa ser utrolig bra ut, så veier den bare 170 gram, noe jeg tror en liten kropp vil sette pris på.


Jeg strikket buksen i str. 6 år, så muligens er det to små gutter som jeg kjenner veldig godt som vil ha nytte av buksa når de får blitt bittelitt større. Med to små kropper på 3,5 og 4,5 år er det litt stor nå i dag. Muligens må jeg strikke et par til, for jeg kan ikke vente med å se den i bruk.

Jeg valgte å strikke buksa i Sandnes Garn Tynn Merino og fargen er nr. 7741 støvet petrol. Jeg ble helt forelsket i fargen! Blir nok en del flere plagg i denne fargen etterhvert. Detaljene som snor og lomme fikk fargenr. 7572 petroleum. Dette synes jeg ga prikken over i'en og buksa ble perfekt.




Det blir mye mer strikking av plaggene til IAS Knits fremover. Noen andre favoritter jeg har er RIBBESHORTS og den utrolig søte LYKKES JAKKE.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar