søndag 3. april 2016

Babydrakt i det mykeste garn

En bok jeg liker veldig godt er den store Guttestrikkeboka. Denne strikkeboka har veldig mange fine og enkle oppskrifter og en favoritt fra denne er babydrakta. Jeg ville prøve litt min egen vri av denne babydrakta og valgte derfor å strikke den i perlestrikk. Str. på denne drakten ble 6 måneder.


Til denne drakta brukte jeg en garntype jeg ikke har prøvd før. Jeg har nemlig kjøpt noen nøster fra Holstgarn som er en dansk butikk med veldig mye spennende. De har mange fine farger og spennende typer garn, så jeg kjøpte litt av hvert. Jeg endte opp å bruke Samarkand, som er et 2-tråds garn laget av 75 % lammeull og 25 % silke, til denne søte babydrakta. Fargen jeg valgte heter Nougat og er i den fineste beige fargen.


Garnet er spunnet med en type spinneolje som gjør at under første vask, vil garnet blåse seg opp og bli utrolig mykt og deilig, det beste av alt er at det stemte. I oppskriften sto det at det går med 100 g garn, men i dette tilfellet brukte jeg ca. 30 gram av et Samarkand nøste. Drakten ble derfor utrolig lett og myk! Hvis jeg var en baby tror jeg at jeg hadde elsket å bruke denne babydrakten. 


Siden tråden blåser seg opp under vask er tråden veldig tynn før vask. Dette gjør at meterlengden på nøstet er veldig langt (575 meter på et nøste på 100gram). I tillegg er garnet veldig billig så en genser av dette garnet skal jeg strikke meg en genser av etterhvert. 

Du kan kjøpe babydrakten i min Epla butikk HER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar