fredag 11. mars 2016

Vårsett


For et par uker siden hoppa det av en liten gul shorts av pinnene. Shortsen fant jeg oppskrift på i Guttestrikkeboka og jakten på garn startet. Etter en liten tur på Søstrene Grene bestemte jeg meg for garn. Det var bomullsgarn i en nydelig gulfarge! Da strikkingen var i gang, ble jeg mer og mer forelsket i dette bomullsgarnet til Søstrene Grene. Det er mykt og godt og finnes i alle regnbuens farger. Shorten var veldig enkel å strikke så det blir mer av denne etterhvert. Snora jeg strikka selv vart i brun siden jeg hadde en plan om å lage en jakke som passet til i brun. Shortsen har str. 3 mnd. men jeg tror den kan brukes når babyen er litt eldre også.




Den brune snora er en fin liten detalj til den gule shortsen.

Da shortsen ble ferdig hadde jeg planer om å strikke en jakke som kunne brukes til.  Jeg ble tipset om denne rillejakken fra Drops Design, Garnstudio og oppskriften så både grei og enkel ut. Rillejakka var veldig enkel å strikke og i tillegg synes jeg den ble utrolig søt. De små og søte bamseknappene gjorde susen og ga jakka en liten ekstra stjerne på søthetsskalaen. Jakken er også strikket i bomullsgarnet til Søstrene Grene og har  str. 6/9 mnd. Oppskriften finner du HER


Dette er en jakke jeg skal strikke fler av. Tror den kommer til å se helt nydelig ut på en liten jente eller gutt.


Settet passer fint til sommeren siden den er strikket i bomull og er lett og ledig. Men også til vinteren. Shortsen er like fin med en strømpebukse under.


Et lite detalj bilde. Synes fargene passa veldig godt sammen.

Både rillejakka og shortsen finnes i min Epla butikk. Shortsen finner du HER og jakka finner du HER.

1 kommentar: