mandag 21. mars 2016

Babyskappel

Jeg er helt forelska i Skappelgenserne. Jeg har strikket to til meg selv og tenkte at jeg nå måtte prøve noe nytt. Etter et dypdykk på Instagram fikk jeg inspirasjon av ei dame som hadde strikket skappelgensere i Drops Alpaca Bouclé og tenkte at dette måtte jeg også prøve. Jeg hadde allerede et nøste liggende i 0100 natur og tok frem et nøste med Drops Fabel i 100 natur. Brukte en tråd av hver og satte i gang.


Jeg brukte oppskriften til bloggen Rachel som utgangspunkt, men gjorde noen enkelte endringer underveis. Oppskriften finner du HER.


Genseren er strikka i størrelsen 1-3 måneder (56/62). Jeg brukte litt mindre enn to nøster med Drops Alpaca Bouclé og ca 1 1/2 nøste med Drops Fabel.


 Genseren vart så utrolig myk og deilig! Samboeren kaller genseren bare en "sau". Den passer veldig bra som både ytterplagg året rundt og som en deilig genser til kalde vinterdager.


Genseren kan kjøpes i min butikk på Epla.no. Link til genseren finner du HER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar