tirsdag 2. februar 2016

Sløyfe til pappa


For ikke lenge siden så jeg et fint bilde på Facebook av en dame som hadde strikket sløyfer til jul til sine sønner. Jeg synes dette var veldig kult og tenkte at dette måtte jeg prøve. Dette tenkte jeg var et utmerket restegarnsprosjekt og prøvde Drops Nepal til dette. Fargene på sløyfa er 0517 mellomgrå og 8907 tåke. Jeg synes denne sløyfa ble utrolig søt og passer godt til både hverdags og fest!



Oppskriften på denne sløyfa kommer her:

Garn: restegarn (jeg brukte Drops Nepal)
Pinner: Pinne nr. 5
Strikkefasthet: 10x10 cm = 17m x 22p

  1. Legg opp 15 masker på pinne nr. 5
  2. Strikk perlestrikk frem og tilbake til arbeidet måler ca. 20 cm eller ønsket lengde.
  3. Fell pent av med rett over vrangt og vrangt over rett.
  4. Sy sammen oppleggskanten med fellekanten så arbeidet danner en sirkel. Jeg brukte maskesting og synes dette blir finest.
  5. Sy så sammen de to resterende sidene
  6. Legg opp 5 masker på pinne nr. 5
  7. Strikk perlestrikk frem og tilbake til arbeidet er langt nok til å snurres en gang rundt sløyfa. 
  8. Fell av og sy sammen fellekanten med oppleggskanten og tre den over sløyfa.
  9. Fest en sikkerhetsnål i båndet rundt selve sløyfa
Perlestrikk:
  1. *1r, 1vr* gjenta ut omgangen
  2. Rett over vrang, vrang over rett
  3. *1r, 1vr* gjenta ut omgangen
  4. Rett over vrang, vrang over rett
Gjenta til ønsket lengde.

4 kommentarer:

  1. Tusen takk for stilig sløyfe! Blir spennende å finne et antrekk og anledning der jeg får brukt sløyfa, for er alt for fin til ikke å bli vist fram <3.

    SvarSlett
  2. Kjempefin! Pappa'n din er heldig, og det ser da ut som han ble fornøyd;)
    Morro med restegarnprosjekter:)

    SvarSlett