fredag 29. januar 2016

Restegarnstrikk

Innimellom alle de store prosjektene kommer det noen små avvekslinger som gjør at jeg ikke går like fort lei å strikke de store tingene. Etterhvert bygger det seg opp en ganske godt bunke med dette også. I tillegg til at det er bra avveksling så får man brukt opp litt restegarn på dette også.

Noe av det jeg liker best å pusle med er babystrikk. Plaggene er så små så selv om mye av det strikkes på pinne 2,5 og 3 så går det fort. Det første jeg strikket fra KlompeLOMPE boka var den utrolig søte Pilotlua. Denne strikket jeg i størrelsen 0-3 måneder og brukte restegarn jeg hadde i Drops Lima i fargen 7219 Pistasj. Knappene har jeg kjøpt på Ebay. Jeg synes denne lua ble helt utrolig søt! Helt nydelig.

I høst kjøpte jeg et fin strikkeblad i butikkene. I denne var det et så utrolig søtt babysett, men det var strikket med flettestrikk, noe jeg aldri har prøvd før så jeg turte ikke prøve meg. Tiden gikk, men endelig tok jeg mot til meg og startet. Denne utrolig søte lua med ører strikka jeg i restegarn av Drops Alpaca i fargen 617 lys beige. Størrelsen er 0/3 måneder. Jeg vart veldig fornøyd med en lille søte lua og ikke minst med flettestrikken som jeg prøvde for første gang.

Den lille bamselua passa veldig godt som tilbehør til den søte kjappstrikkadrakta mi.

Midt inni denne tova Mariusvottebølgen som var fant jeg en utrolig søt oppskrift på noe små tøfler til babyer. Disse tøflene ble strikket i et garn som tilsvarte Drops Nepal, det jeg brukte i de tova vottene. Disse små søte tøflene er et perfekt restegarnsprosjekt, men siden de er så små  og søte, så går det ikke så veldig mye garn. Fargen på disse tøflene er 3112, støvrosa.

Tøflene var utrolig enkle å strikke og tiden man bruker på å strikke et par var ikke akkurat veldig lang. Dette er tøfler jeg kommer til å strikke mer av. De små søte jordbærknappene kjøpte jeg på Ebay.

Et annet prosjekt jeg brukte restegarnet av de tova Mariusvottene ble et pannebånd. Inspirasjonen fikk  jeg av bloggen Lisa's verden og dette innlegget HER. Synes disse pannebåndene så veldig fine ut så måtte bare prøve de ut. Restegarnet av de tova Mariusvottene til min mor var brukt. Dette endte med at mamma fikk et nytt pannebånd av meg som matcher helt perfekt med vottene. Garnet er som sagt Drops Nepal og fargene 2923 oker og 0612 mellombrun. Neste gang er det min tur til å få et så fint pannebånd.

4 kommentarer:

  1. Så masse herlig småstrikk!:) Pilotlua er veldig kjekk å strikke, og resultatet blir både søtt og tøft. Den andre luene, med fletter var jo bare supersøt og det samme med de bittesmå tøflene♥
    Så koselig at du fant inspirasjon ho meg, og at du linker til bloggen min. Tusen takk:)
    Pannebåndet ble veldig fint! Herlig fargebruk, veldig kreativt. Også så heldig mamma`n din er da, som fikk det;) Du må helt klart strikke et til deg selv også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk <3
      Bloggen din er så fin og gir meg masse inspirasjon og tips så skulle bare mangle :)
      Er et på pinnene til meg selv i kveld! Gleder meg masse til det blir ferdig :D

      Slett
  2. Den pilotlua er så fin! Og så flink du er til å bruke restegarn!