søndag 17. januar 2016

Osloanorakk til en liten pjokk

Jeg har lenge hatt lyst til å strikke en Osloanorakk og når jeg endelig fikk tak i oppskriften så tok det ikke lang tid før den var tatt av pinnene.


Denne anorakken var enkel å strikke og ikke tok det lang tid heller. Jeg brukte mønsteret fra Pickles og valgte Drops Nepal som garn. Fargene jeg valgte er 8907 tåke og 0618 kamel. I tillegg kjøpte jeg en ugleknapp i samme blåfargen som bolen

Gutten som skal få denne anorakken er 4 år, men ganske smal og tynn så strikket den i str. 3/4 år, men med lengden til 5/6 år. Han har ikke fått prøvd den enda så er fortsatt litt spent. Nå håper jeg bare det blir litt mildere ute så han kan bruke den.


Jeg skal strikke en anorakk til broren hans også. Den anorakken blir i litt mørkere farger og jeg gleder meg til jeg får tid til å starte på den.

3 kommentarer:

  1. Wow! Det var kjapt levert! Du er rask! Anorakken ble kjempefin, og den søte ugleknappen var virkelig prikken over i'en;)
    Disse guttene er heldige som har deg til å strikke for seg!
    Gleder meg til å se anorakk nr 2:)

    SvarSlett
  2. Njord digger anorakken, tusen takk

    SvarSlett