onsdag 6. januar 2016

Nye prosjekter og innkjøp

Siden jeg ikke fikk KlompeLOMPE boka til jul måtte jeg gå til innkjøp av denne selv. Jeg virkelig elsker denne boka og har allerede startet på et par prosjekter fra den fantastiske boka. Ikke nok med at oppskriftene er enkle å forstå, men bildene er også utrolig fine, plaggene kan man ikke la være å elske og hele boka har en veldig gjennomført stil. 


Siden ei jeg kjenner venter barn så tenkte jeg at dette var et fint tidspunkt til å prøve ut boka skikkelig. Siden de ønsker å ikke vite kjønnet måtte det bli noe kjønnsnøytralt. Jeg valgte å gå for Knutelua strikket i Drops Baby Merino og farge 23 lys beige på pinne nr. 4. Lua var utrolig fin å strikke og garnet er utrolig deilig! Jeg brukte ikke mer enn noen timer på lua.


I tillegg til den flotte lua fra KlompeLOMPE valgte jeg å strikke noen babysokker i restegarnet. Disse vart strikket på pinne nr. 3,5. Sokkene var utrolig søte! Så dette settet håper jeg faller i smak hos både mor og barn.  Oppskriften på sokkene disse finner du HER.


I dag fikk jeg to pakker i posten som jeg har ventet lenge på. Jeg har bestilt meg nye strikkepinner og ikke bare et sett, men 15. Jeg bestilte alle 75 pinnene for under 50lappen på Ebay. Pinnene er i bambus og utrolig gode å strikke med. Dette var et veldig godt kjøp og jeg sparte veldig mye. Pinnene er på str. fra 2,0 mm og opp til 10,0 mm. 


I tillegg fra pinnene kjøpte jeg en liten "strikkeverktøyboks". Denne også til under 50lappen. Boksen inneholder en type saks, målebånd, maskemarkører, flettepinner og mye annet. Boksens størrelse er utrolig praktisk og lett å ha med seg på tur. Dette er en boks for alle håndarbeidsentusiaster. 



Nå venter jeg på en pose med garn som er på tur i posten. Nå skal smågutta slippe å fryse. Gleder meg til å vise dere resultatet.

1 kommentar:

  1. Jeg var så heldig at jeg fikk den boken til jul, kjempefin!:)
    Du er virkelig effektiv, allerede et ferdig sett! Den luen er så søt, og hvitt er aldri feil til baby. Flott gave:)
    Takk for tips ang strikkestæsj fra Ebay! Lurt!:)

    SvarSlett