lørdag 23. januar 2016

En bitteliten kjappstrikka drakt

På både instagram og rundt om på nettet florerer det av bilder av søte små babyplagg. Noe av det søteste jeg har sett er disse små romperne, men den kjappstrikka drakta til Paelas slår kanskje alt. Den ser så utrolig søt ut og ser ut som den kan være veldig behagelig å ha på seg så denne tenkte jeg at jeg måtte prøve ut.


Min lille kjappstrikka drakt er strikket i Drops Merino Extra Fine i fargen 30 sennep. Jeg elsker virkelig denne fargen. Den er kjønnsnøytral i tillegg til at det ikke er noen av de vanlige kanskje litt mer "kjedelige" fargene. Dette garnet er noe av det beste jeg vet å strikke av. Det er et utrolig godt garn og det ferdige resultatet blir alltid bra og fint.


Den lille kjappstrikka drakta var virkelig kjapp å strikke. Det tok ikke mange timene før den vart ferdig, men det er kanskje det å sy på knapper som tok mest tid her. Ikke bare bare å sy på 12 knapper på et så lite plagg. Det som jeg synes var mest utforderene med å strikke denne var at enkelte ganger skjer det veldig mye på liten tid, så man kan ikke sitte å drømme seg bort i tanker eller tv. 


Jeg strikka størrelse nyfødt/0-6 måneder og ble utrolig fornøyd med den. Jeg sydde på noen søte knapper jeg kjøpte på Ebay. De er kanskje ikke så utrolig praktiske på en liten unge som ligger å spreller, men så var de så utrolig søte så jeg måtte bare bruke de. Jeg synes de ga drakta den siste lille detaljen som gjorde den perfekt og enda søtere. 


Dette er en drakt jeg kommer til å strikke mer av. 

1 kommentar:

  1. For en herlig farge! Også så søte knapper♡ Drakten ble kjempefin!
    Helt enig ang å sy i knappene, det var det jeg syntes var kjedeligst med denne også...
    Heldig den som får kjappstrikka drakt av deg:)

    SvarSlett